google-485611 Posiadanie własnej strony firmowej to dopiero połowa sukcesu. Musimy zadać sobie pytanie, jaką funkcję ma pełnić stworzona witryna? Przede wszystkim ma być wizytówką firmy, a także jej reklamą. Aby tak się stało należy zlecić pozycjonowanie strony.

Nie da się ukryć, że pozycjonowanie w wyszukiwarkach nie jest prostym zadaniem. Stale zmieniający się algorytm Google przyprawia wszystkich pozycjonerów o ból głowy. W chwili obecnej pozycjonowanie nie polega już na kupieniu pakietu linków w serwisie aukcyjnym. Dla strony firmowej musi zostać przygotowana profesjonalna kampania SEO.

Pierwszym etapem pozycjonowania jest audyt strony oraz jej optymalizacja. Wszystko po to, aby wykonywane później czynności przynosiły lepszy efekt. To także istotne dla Klienta. Właściwa optymalizacja skróci czas osiągnięcia przez stronę firmową wysokich pozycji w Google. Oczywiście równie istotne jest późniejsze pozycjonowanie stron w Google.

Doświadczona i rzetelna agencja SEO powinna opracować dla każdego Klienta indywidualny plan działania. Pamiętajmy, że każda branża jest inna. Również oczekiwania Klientów różnią się często w sposób zasadniczy. Dlatego też odpowiednio zaplanowana strategia SEO musi być być oparta o rzetelny wywiad przeprowadzony ze Zleceniodawcą.

Słów kilka warto także powiedzieć o samych metodach. Oczywiście nikt nie zdradzi swoich tajników, jednak w świecie SEO można wyczuć dwa rodzaje działań. Pierwszy z nich to prace mające na celu uzyskanie szybkiego efektu. Teoretycznie wydaje się to najlepsza opcja dla każdego Klienta bez wyjątku. Jest to jednak błędne myślenie. Działania nastawione na szybki efekt niosą za sobą ogromne ryzyko. Istnieje duża szansa, że, w wyniku tych działań, strona rzeczywiście „wskoczy” na wysokie pozycje. Niestety jest też duże prawdopodobieństwo, że niedługo później witryna otrzyma karę od Google i znacząco spadnie w rankingu. A podniesienie się z kolan będzie wymagało dużo pracy i przede wszystkim czasu.

Dlatego też wiele firm wybiera drugą strategię, a więc white hat SEO. Działania o charakterze długofalowym noszą znamiona naturalnych a więc ryzyko kary jest relatywnie mniejsze. Strona co prawda pnie się w rankingu powoli, ale stosując tą metodę mamy większą szansę na utrzymanie się na szczycie.

Pozycjonowanie stron w Google nie jest zadaniem prostym. Co więcej nigdy nie ma pewności, że witryna nie otrzyma kary za nienaturalne działania. Z drugiej strony każdej firmie powinno zależeć na wypromowaniu swojej witryny w wynikach wyszukiwania. To przecież oznacza większe zainteresowanie Klientów, a tym samym większe dochody.

Podobne wpisy:

Wojciech

Radca prawny w niszowej firmie prawniczej z siedzibą w Bydgoszczy. Specjalizuje się w prawie dotyczącym sportu, własności intelektualnej, mediów i technologii informatycznych. Reprezentuje sportowców, kluby i federacje oraz doradza w kwestiach regulacyjnych, w tym uznawania i egzekwowania nagród oraz zamrażania aktywów. Występuje jako doradca, współdoradca, ekspert oraz arbiter w licznych zagranicznych arbitrażach sportowych, dotyczących umów, dopingu oraz innych kwestii dyscyplinarnych i etycznych.

Dodaj komentarz