Optymalizacja stron jest jednym z elementów pozycjonowania. Pozycjonowanie w wyszukiwarkach bez wcześniejszej optymalizacji nie ma większego sensu, bo bez optymalizacji nie zostanie wykorzystany cały potencjał pozycjonowania, podobnie zresztą jak sama optymalizacja nie musi skończyć się zdobyciem wysokich pozycji w wyszukiwarkach.
Optymalizacja stron, przed przystąpieniem do pozycjonowania jest więc niezbędna.
A na czym to polega?
Elementy optymalizacji
Optymalizację, czyli wprowadzenie konkretnych, sugerowanych przez pozycjonera zmian w witrynie internetowej, powinien poprzedzać możliwie jak najdokładniejszy audyt strony zarówno pod kątem technicznym i wizualnym, jak i merytorycznym.
Optymalizacja w równej mierze ingeruje w szczegóły techniczne (kod html), jak i opisy grafik czy teksty umieszczone na stronie.
Dlaczego? Dlatego, że:
– na ocenę strony przez wyszukiwarkę wpływa nasycenie strony frazami kluczowymi, innymi słowy frazy te powinny znaleźć się w treści i powinny być odpowiednio rozłożone,
– ocena i pozycja zależą też od czytelności kodu i tzw. meta tagów, które są w pierwszej kolejności odczytywane przez roboty i na ich podstawie wstępnie identyfikowana jest sama strona, meta tagi wyświetlają się w wynikach wyszukiwania (tytuł, krótki opis strony). Ich treść powinna zostać zoptymalizowana zarówno pod kątem pozycjonowania w Google jak i pod kątem internautów – powinna być atrakcyjna na tyle, by internauci klikali na odnośniki w wyszukiwarce,
– opisy grafik pojawiających się na stronie mogą wpływać na pozycję strony w wyszukiwarce ogólnej i wyszukiwarce grafik Google, z której internauci korzystają coraz częściej.
Zarówno audyt SEO strony internetowej jak i wprowadzenie poprawek warto zlecić wyspecjalizowanej agencji, takiej jak chociażby Semtec.
Podobne wpisy:
- Pozycjonowanie strony kluczem do sukcesu firmy
- Leasing operacyjny – popularna forma finansowania w firmie
- Projektowanie firmowej wizytówki – uwolnij swój kreatywny potencjał!
- Efektywny newsletter – co powinien zawierać i jak go prowadzić?
- Jak reklamować firmę – nieoczywiste strategie marketingowe offline, które działają