Marketing afiliacyjny, czyli o programach partnerskich w skrócieW ostatnim czasie coraz częściej można spotkać się z pojęciem marketingu afiliacyjnego. Właściwie to stał się on nieodzowną częścią marketingu internetowego. Na czym polega i czy taka forma jest skuteczna – na te pytania postaramy się odpowiedzieć w poniższym artykule.

Zacznijmy od definicji

Marketing afiliacyjny definiowany jest jako technika marketingu internetowego polegająca na delegowaniu przez reklamodawcę działań marketingowych na niezależnych parterów, którym płaci się za efekt. Aby łatwiej było Ci to zrozumieć, proponujemy odnieść się do konkretnego przykładu. Do tego posłuży nam osoba szukająca w internecie informacji na temat kont bankowych. Chcąc takie koto bankowe otworzyć, trafia ona na stronę, gdzie znajduje artykuły o charakterze doradczym. Są tam między innymi warunki założenia konta w różnych bankach, czy porównanie obowiązujących prowizji. Strona, na której jest internauta nie jest stroną żądnego banku. Jest stroną PARTNERA. Znalezione na niej informacje służą jednak podjęciu decyzji, że będzie chciał on w konkretnej instytucji założyć konto. Oczywiście na stronę tej instytucji może przejść za pośrednictwem strony, na której szukał informacji. Jeśli to zrobi i założy w danym banku konto, PARTNER otrzyma od banku prowizję.

Strony działania

Jeśli przeanalizujemy dokładnie podany powyżej przykład, możemy dojść do wniosku, że marketing afiliacyjny opiera się na działaniu trzech podmiotów. Pierwszym z ich jest reklamodawca. W tym przypadku jest to bank. Drugim podmiotem jest partner, który ma za zadanie przyciągnąć klientów do banku. Trzecim jest natomiast sam klient, który ostatecznie przechodzi do strony reklamodawcy i wykonuje działania będące zamierzonymi w kampanii reklamowej.

Formy reklamy stosowane przez parterów

Dla partnera bardzo ważne jest, aby to właśnie on stał się pośrednikiem pomiędzy klientem a reklamodawcą. Dlatego też partnerzy dokładają wszelkich starań, aby klienci korzystali z ich pośrednictwa jak najczęściej. A dokonują tego za pomocą stosownych form reklamy. Taką formą może być oczywiście podana jako przykład strona internetowa. Ale równie dobrze może być nią zamieszczony w sieci baner czy wysłany e-mail. Ważne jednak, aby wybierając formę reklamy, parter pamiętał o pewnych zasadach, które przekładają się na ich skuteczność. Reklama musi wabić, a nie odpychać, bo wtedy dla reklamodawcy będzie antyreklamą. Więcej informacji na ten temat pod tym adresem.

Marketing afiliacyjny to program partnerski, który stosowany jest dzisiaj na całym niemal świecie. Przynosi to pożytek zarówno reklamodawcy, jak i jego partnerowi. Należy tylko wiedzieć, jakie formy reklamy stosować i jak prowadzić kampanie, aby były one z pożytkiem dla wszystkich stron. Tylko wtedy będą miały one sens.

Podobne wpisy:

Bartosz

Zorientowany na wyniki księgowy/specjalista finansowy z ponad 10-letnim doświadczeniem w usługach finansowych, underwritingu i zarządzaniu obsługą klienta. Myśliciel strategiczny i koncepcyjny z umiejętnością maksymalizacji relacji z klientami poprzez wykorzystanie pozytywnych technik rozwiązywania problemów. Posiada udowodnione doświadczenie w usprawnianiu i wzmacnianiu operacji finansowo-księgowych w różnorodnych, globalnych organizacjach przy jednoczesnym zapewnieniu wysokiej jakości obsługi klienta.

Dodaj komentarz