india-380051_640W porównaniu do ostatnich dziesięciu lat daje się zauważyć szybki nagły wzrost tendencji związanych ze zmianą miejsca zamieszkania. Przeciętny Polak w wieku między dwudziestym a dwudziestym piątym rokiem życia zmienia mieszkanie średnio raz do roku.

Związane jest to przede wszystkim z zagęszczeniem ofert na rynku nieruchomości, ale również coraz wyższymi oczekiwaniami lokatorów względem zamieszkiwanych lokali. Istotny jest nie tylko standard, ale również odpowiednia lokalizacja, umiejscowienie względem sieci komunikacyjnej, sklepów, szkół, przedszkoli czy placówek służby zdrowia. Przeprowadzki są na tyle powszechne, że powstaje coraz więcej firm oferujących takie usługi jak pakowanie i przewożenie rzeczy z miejsca w miejsce. Bez trudu można znaleźć je w Internecie wpisując jako wyszukiwaną frazą: przeprowadzki warszawa czy przeprowadzki Kraków.

Częste przeprowadzki w dużych miastach

W takich dużych miastach migracje obserwowane są najczęściej. Ale zmieniamy miejsce zamieszkania nie tylko przeprowadzając się na terenie kraju. Otwarcie się zagranicznych rynków pracy dla polskich specjalistów sprawiło, że upowszechniły się także przeprowadzki międzynarodowe. Najwięcej Polaków zamieszkuje Zielone Wyspy: Anglię i Irlandię oraz Skandynawię – zwłaszcza Szwecję i Norwegię. Należy się spodziewać, że równie często Polacy będą wyprowadzać się do Niemiec, gdyż w ciągu ostatnich kilku miesięcy kraj ten wyraził chęć przyjmowania pracowników rozmaitych branż z Polski.

Zmiana lokalizacji biur

Jednakże przeprowadzki nie dotyczą tylko i wyłącznie zmiany miejsca zamieszkania. Swoje lokum zmieniają również firmy, chociaż nie można mówić o tym, ze przeprowadzki biur są równie częste jak migracje mieszkaniowe. Przedsiębiorstwa, którym zależy na odpowiednim wizerunku stawiają na lepszą lokalizację biura oraz jego wyższy standard. Oczywiście nie wszystkie firmy mogą pozwolić sobie na zmianę lokum. Miejsca, które doskonale znane są klientom lepiej, aby pozostały stałymi – przeprowadzka może bowiem wpłynąć na potencjalny spadek zapotrzebowania na usługi czy towary przedsiębiorstwa, a będzie to wynikiem zmian lokalizacyjnych.

Podobne wpisy:

Marzena

Absolwentka Architektury Informacji. Jest niezależną autorką, trenerką pisania i zaciekłą optymistką. Na co dzień zajmuje się tworzeniem kursów i poradników oraz prowadzi bloga w tematyce szeroko pojętego e-learningu. Jej misja to niesienie młodym, utalentowanym artystom pomocy i wsparcia w osiągnięciu ich celów pisarskich.

Dodaj komentarz