arizona-398686_640Pierwszą rzeczą, na którą niemal każdy klient zwraca uwagę jest na pewno renoma danej marki, szczególnie tyczy się to sklepów z odzieżą, gdzie sprzedawane są produkty tylko jednej firmy i kliencie z góry mogą przypuszczać czy znajdą coś w środku dla siebie. Niemal każdy ma swoje ulubione sklepy, w których najczęściej robi zakupy, ponieważ preferuje taki sam styl, jaki mają właśnie ubrania sprzedawane w tym właśnie sklepie.

Kolejnym bardzo ważnym elementem dla klientów jest jakość sprzedawanych produktów, co wiąże się z pierwszym punktem. Nie ważne jak piękne będą ekspozytory, na których będzie prezentowany towar, bo gdy on sam nie będzie spełniał wymogów to nikt się na niego nie zdecyduje.

Jakość towarów

Dlatego w pierwszej kolejności należy zadbać o jakość swoich towarów, a dopiero później myśleć o sposobie ich prezentacji, gdyż może za pierwszym razem ktoś się skusi na ładnie zaprezentowany towar, ale jeżeli po kilkukrotnym jego użyciu się zniszczy to na pewno ta osoba nie wróci już do tego konkretnego sklepu i będzie go omijać szerokim łukiem. Co więcej pewnie poskarży się wszystkim znajomym na jakość sprzedawanych tam towarów czyniąc tym samym bardzo skuteczną antyreklamę. Bardzo ważna jest także jakość obsługi i stosunek do klientów. Osoby wchodzące do sklepu muszą czuć przyjazną atmosferę oraz wiedzieć, że będą traktowane indywidualnie i w bardzo przyjemny sposób. W przeciwnym razie pierwsza wizyta w sklepie może okazać się jednocześnie ostatnią, czego właściciel z pewnością by nie chciał.

Prezentacja produktów

Jeżeli wszystkie wcześniejsze warunki będą spełnione to sporą uwagę należy zwracać na prezentację sprzedawanych rzeczy. Pomóc w tym mogą stojaki ekspozycyjne o nowoczesnym oraz stylowym wyglądzie dodające wystawionemu towarowi dodatkowego uroku. Każdy sprzedawca powinien wiedzieć, że dobrze zaprezentowany towar można o wiele łatwiej sprzedać, dlatego w tych najlepszych i najbardziej popularnych punktach sprzedaży stojaki sklepowe zawsze wyglądają bardzo schludnie i same przyciągają już wzrok klienta, nie mówiąc już o zaprezentowanych na nich towarach.

Podobne wpisy:

Wojciech

Radca prawny w niszowej firmie prawniczej z siedzibą w Bydgoszczy. Specjalizuje się w prawie dotyczącym sportu, własności intelektualnej, mediów i technologii informatycznych. Reprezentuje sportowców, kluby i federacje oraz doradza w kwestiach regulacyjnych, w tym uznawania i egzekwowania nagród oraz zamrażania aktywów. Występuje jako doradca, współdoradca, ekspert oraz arbiter w licznych zagranicznych arbitrażach sportowych, dotyczących umów, dopingu oraz innych kwestii dyscyplinarnych i etycznych.

Dodaj komentarz