market-106984_640Być może mało który klient wie, ale nawet w małych osiedlowych sklepikach, które są coraz częściej sklepami samoobsługowymi wszystkie regały są jak najbardziej ustawione wcale nie przypadkowo. Ustawieniem regałów oraz oceną tego jakie towar i gdzie dokładnie powinien się znaleźć zajmują się specjaliści, którzy są w stanie dzięki swoim umiejętnościom zwiększyć przychody takiego sklepu i to dość znacząco tak więc wynajęcie takich osób wydaje się bardzo rozsądne.

W przypadku zwykłych regałów sklepowych bardzo istotne jest to co dokładnie znajdować będzie się na wysokości oczu typowego klienta. Pod uwagę bierze się oczywiście fakt, że do sklepu przychodzić mogą różni klienci tak więc nawet towary które kładzie się na wysokości oczu dzieci, dobierane są nie przypadkowo.

Położenie produktów

Ważne jest też to gdzie jakie produkty się znajdą. Nie wskazane jest umieszczanie artykułów pierwszej potrzeby blisko wejścia. Klient nie ma wtedy okazji przejść się po sklepie i być może po drodze czegoś zakupić. Bardzo często pod drodze chociażby tylko po chleb, klient natknąć może się na ekspozytory czy też inne stojaki ekspozycyjne, na których znajdować będą się dosyć atrakcyjne produkty. Lokalizacja oraz sam wygląd który mają stojaki sklepowe jest niezmiernie istotny jeśli chodzi właśnie po pozyskiwanie w ten sposób nowych klientów. Niektóre produkty na przykład zdecydowanie lepiej sprzedawać będą się jeśli takie stojaki zostaną umieszczone w pobliżu kasy, a inne wręcz przeciwnie.

Umieszczanie ekspozytowór w dużych sklepach

Jeśli jest to większy sklep to nie rzadko też oczywiście dobrym miejscem na umieszczanie takich właśnie ekspozytorów są wszelkiego rodzaju skrzyżowania na alejkach sklepowych. Takie umieszczenie powoduje, że owych stojaków nie sposób po prostu przeoczyć. W taki sposób promowane są na ogół produkty, które już są znane klientom. Czasem wyjątek może stanowić próba wprowadzenia na rynek czegoś nowego, i w ten sposób informuje się klientów o takim właśnie produkcie. Może być on sprzedawany oczywiście nie tylko w taki sposób, ale taka promocja może być dosyć skuteczna.

Podobne wpisy:

Bartosz

Zorientowany na wyniki księgowy/specjalista finansowy z ponad 10-letnim doświadczeniem w usługach finansowych, underwritingu i zarządzaniu obsługą klienta. Myśliciel strategiczny i koncepcyjny z umiejętnością maksymalizacji relacji z klientami poprzez wykorzystanie pozytywnych technik rozwiązywania problemów. Posiada udowodnione doświadczenie w usprawnianiu i wzmacnianiu operacji finansowo-księgowych w różnorodnych, globalnych organizacjach przy jednoczesnym zapewnieniu wysokiej jakości obsługi klienta.

Dodaj komentarz