mart-700103_640Specjaliści od sprzedaży dokładnie potrafią zaplanować odpowiedni wystrój sklepowy. Poprzez odpowiedni rozumie się nie tylko taki, który ładnie wygląda ale też i taki, w przypadku którego klient dokonywać będzie zdecydowanie większej ilości zakupów, nawet rzeczy, które są mu tak naprawdę nie potrzebne.

Tak więc na przykład towary, które przynosić mogą sklepom najwyższe korzyści, układa się na pułkach sklepowych na wysokości oczu przeciętnego klienta, tak aby mógł on po nie wygodnie sięgnąć. Wysokość ta uzależniona jest jeszcze od tego do kogo adresowany jest produkt. Czy jest to towar przewidziany dla dzieci czy też raczej dla dorosłych.

Miła i przyjemna atmosfera

Innym dość zmyślnym sposobem poprawy wyników sprzedaży jest stworzenie w sklepie miłej i przyjemnej atmosfery. Osiąga się to poprzez zastosowanie chociażby klimatyzacji, która zapewniać będzie komfortową dla kupujących temperaturę, puszczanie muzyki czy też rozpylanie różnego rodzaju aromatów w sklepie. Do tego wszystkiego dochodzą jeszcze na sam koniec specjalne ekspozytory. Mogą być one umieszczane na przykład tuż przy samej kasie. Nie powinno być też w żadnym razie trudności z tym, aby stojaki ekspozycyjne umieszczone były na odpowiedniej, optymalnej wysokości, tak aby klient mógł wygodnie sięgnąć po oferowane w takim przypadku produkty. Niekiedy takie stojaki sklepowe umieszczane są także na przykład pomiędzy półkami sklepowymi, z różnego rodzaju produktami.

Wybrane metody na poprawę wyników sprzedaży

W wielu tego rodzaju przypadkach, produkty umieszczane na takich stojakach mogą być też reklamowane w nieco inny sposób. Są to tylko niektóre ze sposobów jakie stosuje się do poprawienia wyników sprzedaży w danym sklepie. Podobne metody stosowane są także w mniejszych sklepach chociaż na mniejszą skalę. Nie zawsze da się też zastosować wszystkie. Przykładem może być chociażby zmiana wystroju, która w małych sklepach może być po prostu w żadnym razie niemożliwa do zrealizowania.

Podobne wpisy:

Bartosz

Zorientowany na wyniki księgowy/specjalista finansowy z ponad 10-letnim doświadczeniem w usługach finansowych, underwritingu i zarządzaniu obsługą klienta. Myśliciel strategiczny i koncepcyjny z umiejętnością maksymalizacji relacji z klientami poprzez wykorzystanie pozytywnych technik rozwiązywania problemów. Posiada udowodnione doświadczenie w usprawnianiu i wzmacnianiu operacji finansowo-księgowych w różnorodnych, globalnych organizacjach przy jednoczesnym zapewnieniu wysokiej jakości obsługi klienta.

Dodaj komentarz