raspberries-422979_640Tak zwane ekspozytory znajdziemy zarówno w małych sklepikach osiedlowych jak i w gigantycznych centrach handlowych, w których kupujący potrafią spędzać nawet całe dnie. W zależności od tego w jakim sklepie będą one stosowane ich wygląd może być nieco inny, ale w każdym przypadku stojaki ekspozycyjne mają do spełnienia jedno, istotne zadanie a mianowicie jak najlepsze zaprezentowanie określonych produktów w ściśle określonych miejscach.

 

Inaczej wyglądają stojaki sklepowe umieszczane w przejściach pomiędzy regałami sklepowymi, a inaczej te, które znajdują się bezpośrednio przy kasie samego sklepu. W każdym przypadku chodzi jednak o to aby klient zainteresował się określonym produktem. Zwłaszcza przy samej kasie znajdziemy produkty nieco droższe, najczęściej markowe. Nie są to zwykle jednak artykuły pierwszej potrzeby, ale najczęściej słodycze, które kuszą zwłaszcza najmłodszych czy też kolorowe gazety odpowiednio eksponowane na specjalnych stojakach.

Projektowanie eskpozytorów

Jak się okazuje projektowane są one przez specjalistów, którzy zajmują się ustawieniem oraz ułożeniem towarów w sklepach. Pozwala to na takie zaprojektowanie ekspozytorów aby sam ich wygląd wzbudzał zainteresowanie kupujących. Jest to dosyć prosty zabieg ale pozwalający na zwiększenie sprzedaży określonych towarów w danym sklepie. Kupujący natomiast niekiedy wręcz mimochodem sięgają po takie produkty, zwłaszcza jeśli muszą poczekać dłuższy czas w kolejce. Także miejsce, w którym ustawi się kolejka oczekujących do kasy może być odpowiednio zaplanowane.

Kolejka przy kasie

W większości sklepów klienci ustawiają się po prostu w kolejce do wybranej przez siebie kasy, ale nie wszędzie. O innych rozwiązaniach powiemy sobie jednak przy okazji teraz skupmy się na samych ekspozytorach. Mogą być one wykonywane na specjalne zamówienie sklepów, ale także producenci określonych produktów sami zamawiają sobie określone projekty ekspozytorów. Możliwe jest wtedy zastosowanie jednakowych, jednolitych ekspozytorów w różnych sklepach do promowania określonych produktów.

Podobne wpisy:

Wojciech

Radca prawny w niszowej firmie prawniczej z siedzibą w Bydgoszczy. Specjalizuje się w prawie dotyczącym sportu, własności intelektualnej, mediów i technologii informatycznych. Reprezentuje sportowców, kluby i federacje oraz doradza w kwestiach regulacyjnych, w tym uznawania i egzekwowania nagród oraz zamrażania aktywów. Występuje jako doradca, współdoradca, ekspert oraz arbiter w licznych zagranicznych arbitrażach sportowych, dotyczących umów, dopingu oraz innych kwestii dyscyplinarnych i etycznych.

Dodaj komentarz