dresses-808321_640Bardzo dobrym pomysłem na swój własny biznes może być otworzenie sklepu. Jednak aby sklep przynosił dochody konieczne jest jego należyte wyposażenie, w taki sposób aby przyciągał klientów i co ważne zachęcał ich do robienia zakupów. Jeśli w okolicy działają inne sklepy jest to dodatkowa zachęta dla klientów, aby zakupy robić właśnie w naszym. Poza tym nowoczesne ekspozytory pozwalają na odpowiednie promowanie określonych towarów, które chcemy sprzedać.

Taka promocja może być niekiedy bardziej skuteczna niż nawet tradycyjne reklamy. Dlaczego? Otóż stojaki ekspozycyjne mogą zostać ustawione w strategicznych miejscach w sklepie. Mogą być to na przykład miejsca w których klienci oczekują w kolejce do kasy. Nie zagospodarowanie takiego miejsca jest bardzo złym pomysłem i może powodować pewną utratę dochodów. Klienci podczas oczekiwania mogą bowiem zdecydować się na zakupienie czegoś, czego tak naprawdę mogli nie planować kupować przed udaniem się do sklepu.

Znaczenie położenia stojaków

Jak zatem widać stojaki sklepowe mogą się dosyć szybko zwrócić. W takich miejscach sklepikarze na ogół ustawiają produkty markowe, które są wszystkim znane. Powoduje to dodatkowe zwiększenie skuteczności jeśli chodzi o taką sprzedaż, a poza tym produkty tego rodzaju są z reguły nieco droższe od nie markowych, a co za tym idzie także sam sprzedawca może na ich sprzedaży zarobić przecież nieco więcej. Kolejną ważną rzeczą jest to jak dany stojak będzie wyglądać. Nie zawsze rozwiązania standardowe są w przypadku sklepów po prostu najlepsze.

Awangardowe stojaki

Czasem zdecydowanie lepiej jest pomyśleć o zastosowaniu raczej bardziej ekstraposażenia waganckich stojaków sklepowych które samym swoim wyglądem będą mogły zainteresować klientów i zachęcić ich do dokonania zakupu konkretnego produktu. Nie na wszystkich klientów takie działania będą działać, ale wiele osób właśnie dzięki temu zdecyduje się na dokonanie takich właśnie zakupów. Osoby te mogą i owszem potem swoich decyzji żałować, ale o to właśnie chodzi, aby sprzedać klientom jak najwięcej, nawet produktów których niekoniecznie będą potrzebować.

Podobne wpisy:

Bartosz

Zorientowany na wyniki księgowy/specjalista finansowy z ponad 10-letnim doświadczeniem w usługach finansowych, underwritingu i zarządzaniu obsługą klienta. Myśliciel strategiczny i koncepcyjny z umiejętnością maksymalizacji relacji z klientami poprzez wykorzystanie pozytywnych technik rozwiązywania problemów. Posiada udowodnione doświadczenie w usprawnianiu i wzmacnianiu operacji finansowo-księgowych w różnorodnych, globalnych organizacjach przy jednoczesnym zapewnieniu wysokiej jakości obsługi klienta.

Dodaj komentarz