Jak wybrać szkołę językową?

Cena i dogodny termin to najczęstsze kryteria wyboru szkoły językowej. Czy to właściwy kierunek? Na co jeszcze warto zwrócić uwagę, aby nauka języka przyniosła oczekiwane efekty. Kursy językowe, korepetycje, kursy maturalne, szkoły języków obcych dla dzieci czy szkolenia językowe dla firm – początek roku szkolnego jest wzmożonym czasem poszukiwań w tym zakresie.

Dobra szkoła językowa musi mieć odpowiednio dobraną kadrę, sprawdzone i skuteczne metody nauczania oraz indywidualne podejście do uczących się osób.

Na co zatem warto zwrócić uwagę wybierając szkołę językową?

Polacy, którzy coraz chętniej uczą się języków obcych, nie oczekują już tylko nauki samej w sobie – chcą się swobodnie komunikować, przełamać barierę w mówieniu, odpowiednio wymawiać wyrazy i mieć dobry akcent. Takie możliwości dają przede wszystkim szkoły, w których nauczyciele są, przygotowanymi do nauki języka, native speakerami. Taki nauczyciel to rodowity przedstawiciel danego kraju i kultury, który jest w stanie szybko i najbardziej skutecznie nauczyć swojego ojczystego języka. Bardzo często, po kilku latach nauki języka obcego w szkole, nadal nie do końca rozumiemy cudzoziemca, nie posługujemy się płynnie językiem, stresujemy się w rozmowach i boimy odezwać. Wybranie szkoły językowej oferującej zajęcia z wyselekcjonowaną kadrą, według przygotowanych przez specjalistów programów nauczania, pozwala na szybszą, łatwiejszą i przyjemniejszą naukę ukierunkowaną na praktyczne używanie języka.

Przygotowujemy się do egzaminu językowego

Warto też zwrócić uwagę na oferowane przez szkołę kursy przygotowujące do egzaminów, np. FCE, CAE, CPE, BEC czy LCCI. Istnieje przekonanie, że najlepsze efekty w nauce języka obcego osiąga się przy indywidualnych lekcjach. Jeśli jednak prowadzi je native speaker to przy zerowym, niskim lub średnim poziomie znajomości języka, nauka w grupie sprawdza się bardzo dobrze. Członkowie grupy mają inne predyspozycje językowe, są mniej lub bardziej śmiali i z różną aktywnością uczestniczą w zajęciach. Nieformalni liderzy w grupach zachęcają innych do działania poprzez własną aktywność. Ważne jest jednak, aby grupy nie były zbyt liczne oraz dobrane pod kątem wieku i poziomu znajomości języka.

Podobne wpisy:

Agata

Absolwentka Architektury Informacji i pasjonatka copywritingu oraz social media marketingu. Uwielbia pisać o zdrowiu, fitnessie i sporcie - uważa, że dążenie do zwiększenia swojej sprawności fizycznej jest kluczem do lepszego zdrowia. Poza marketingiem kocha podróże, koty i rękodzieło.

Dodaj komentarz