Skuteczny marketing internetowy

Wiele osób zastanawia się w jaki sposób dotrzeć ze swoim produktem czy usługą do jak największej liczby osób. Plakaty czy ulotki to rozwiązania, które nie są już tak skuteczne jak kiedyś. Obok plakatów często przechodzimy obojętnie, a ulotki najczęściej trafiają do kosza.

Dużo lepszym rozwiązaniem w obecnych czasach jest wykorzystanie Internetu.

Marketing internetowy może być bardzo skuteczny

Należy zacząć od tego, iż marketing internetowy ma niewyczerpany potencjał. Istnieje mnóstwo metod budowania ruchu na swojej witrynie internetowej. Można wykorzystywać do tego strony internetowe, blogi, media społecznościowe czy nawet kampanie Google AdWords. Metod jest wiele. Tak samo jak wiele jest środków reklamowych.

Najprostszą formą reklamy internetowej jest baner. Jest to typ reklamy graficznej, który stosowany jest od wielu lat. Banery najczęściej umieszcza się na zaprzyjaźnionych stronach internetowych lub na takich, gdzie należy zapłacić za jego wyświetlanie. Reklama „wisi” na stronie cały czas, bez względu na jej skuteczność.

Odmianą tego typu marketingu jest performance marketing

Jest to tak zwana reklama efektywnościowa. Co za tym stoi? Otóż jest to typ reklamy, którego celem jest uzyskanie określonego efektu, za który dopiero pobierana jest opłata. Znaczy to, że reklamodawca nie płaci za same wyświetlanie reklamy jednak za jej wymierny efekt. Jakie działania są wyróżniane? Na przykład reklamy CPC (Cost Per Click), są to reklamy, za które koszt jest naliczany dopiero po kliknięciu w link reklamowy. W przypadku reklam CPL (Cost Per Lead) określona stawka jest naliczana w przypadku rejestracji użytkownika w jakimś portalu. Tego typu marketing może być również prowadzony za pomocą tradycyjnych środków reklamowych jak reklamy display, czy banery. Często do tego typu działań stosuje się e-mail marketing, który polega na wysyłaniu maili reklamowych do pewnej grupy odbiorców. Niestety, tego typu maile często lądują w spamie.

Marketing internetowy niesie ze sobą bardzo dużo możliwości. Jednakże jest to dziedzina bardzo dynamiczna i konkurencyjna. Należy być bardzo pracowitym i sumiennym, jeżeli chce się uzyskać sukces. Dobrze zaplanowana kampania reklamowa jest bardzo istotnym czynnikiem sukcesu.

Więcej na http://performance360.pl/

Podobne wpisy:

Wojciech

Radca prawny w niszowej firmie prawniczej z siedzibą w Bydgoszczy. Specjalizuje się w prawie dotyczącym sportu, własności intelektualnej, mediów i technologii informatycznych. Reprezentuje sportowców, kluby i federacje oraz doradza w kwestiach regulacyjnych, w tym uznawania i egzekwowania nagród oraz zamrażania aktywów. Występuje jako doradca, współdoradca, ekspert oraz arbiter w licznych zagranicznych arbitrażach sportowych, dotyczących umów, dopingu oraz innych kwestii dyscyplinarnych i etycznych.

Dodaj komentarz