Segmenty rynkowe samochodów

Wszystko na świecie możemy jakoś sklasyfikować. Samochody osobowe, tak jak każdy inny sprzęt, także mają swoje klasy. Podział na segmenty rynkowe, ma ułatwić potencjalnym nabywcom wybór właściwego modelu.

Pierwsza z klas to „osobówki” miejskie (mini, segment A).
Charakteryzujące się niewielkimi wymiarami, i zazwyczaj tylko trzema drzwiami. Ze względu na swoją budowę, są to przeważnie samochody ekonomiczne, charakteryzujące się niewielkim spalaniem paliwa. Przedstawiciele: Citroën C1, Fiat Seicento/600, Panda/500, Peugeot 107, Škoda Citigo, Daewoo Matiz, itd.

Segment B to samochody małe

W tej klasie znajdują się małe samochody, oferujące więcej miejsca aniżeli dla pasażerów niż auta z segmentu A oraz praktyczny bagażnik. Te samochody osobowe dobrze sprawują się także na autostradach, gdzie przy niewielkim spalaniu można podróżować z maksymalną dopuszczalną prędkością.
Przedstawiciele to np.: Fiat Punto, Ford Fiesta, Opel Corsa, Toyota Yaris, Škoda Fabia, Volkswagen Polo, SEAT Ibiza.

Kolejna klasa, czyli C nazywana jest klasą aut kompaktowych

Auto te jest najbardziej uniwersalnym wyborem dla przeciętnego kierowcy. Zapewnia podróżowanie w miarę komfortowych warunkach dla pięciu osób, a przy tym nie mają problemów parkowaniem w miastach.
Przedstawiciele: Citroën C4, Fiat Bravo, Ford Focus, Honda Civic, Mazda 3, Opel Astra, Peugeot 308, Škoda Octavia, Toyota Corolla, Volkswagen Golf.

Klasa D, średnia półka, to samochody o długości do mniej więcej 4,5 m, a nadrzędnym wariantem jeśli chodzi o nadwozie jest sedan.
Podróżowanie tej klasy autami to znacznie większa wygoda oraz poziom bezpieczeństwa niż w przypadku niższych segmentów.
Przedstawiciele: Citroën C5, Ford Mondeo, Honda Accord, Mazda 6, Opel Insignia, Renault Laguna, Peugeot 508, Toyota Avensis, Volkswagen Passat, Škoda Superb.

Klasa wyższa-średnia – segment E

Są to duże, samochody wyposażone w bogaty wachlarz elementów, których celem jest nie tylko użytkowanie przez rodziny, ale także jako reprezentacyjne limuzyny dla firm.
Przedstawiciele: Honda Legend, Hyundai Genesis, Lancia Thesis, Peugeot 607, Audi A6, BMW serii 5, Cadillac STS/CTS, Jaguar XF, Lexus GS, Mercedes klasy E.

Segment F to samochody luksusowe

Samochody segmentu F to duże i przestronne auta, które zapewniają najwyższy poziom podróżowania. Wyposażenie zawiera najnowsze nowinki techniczne i najlepsze systemy bezpieczeństwa. Pojazdy te posiadają najmocniejsze silniki i najlepsze zawieszenie dzięki czemu niedoskonałości drogi są niemal niewyczuwalne.
Należą do nich BMW serii 7, Audi A8 Cadillac DTS, Jaguar XJ, Lexus LS, Mercedes klasy S, Volkswagen Phaeton oraz ultraluksusowe: Maybach 57/62, Rolls-Royce Phantom, Bentley Continental/Bentley Mulsanne.

Tak w sporym skrócie przedstawiają się najpopularniejsze klasyfikacje, według których dzielimy samochody osobowe. Jak powszechnie wiadomo, dla wielu kierowców posiadanie auta danej klasy wiąże się nie tylko z jego przeznaczeniem, ale również ze statusem społecznym.

Podobne wpisy:

Jacek

Analityk bukmacherski i niezależny pisarz sportowy. Ma szczególną pasję do pisania o kulturze sportowej, kibicach i analizach taktycznych. Po pracy interesuje się alpinizmem, motoryzacją i wszystkim, co wiąże się z przebywaniem na świeżym powietrzu. Na blogu pisze o swoich przygodach, wspinaczce górskiej, samochodach i poradach treningowych.

Dodaj komentarz