Plik produktowy jako podstawa działania firmyZazwyczaj pliki produktowe, tak zwane product feed, rozpatrywane są w kategoriach zaawansowanych narzędzi marketingowych, które wykorzystuje się w skomplikowanych działaniach mających na celu budowę skutecznych sieci afiliacyjnych lub automatyzacji kampanii reklamowych.

Są to oczywiście krytycznie ważne funkcje pliku produktowego, ale warto o tym narzędziu myśleć w kategoriach równocześnie trochę szerszych, jak i bardziej podstawowych. Plik produktowy wcale nie musi być bowiem ciałem obcym, które do firmy jest dołączane niczym strona internetowa dla typowo klasycznej działalności usługowej czy handlowej odbywającej się całkowicie w świecie realnym.

Dlaczego plik produktowy ma taki kształt?

Kształt pliku produktowego jest przygotowany tak, by był jak najbardziej przejrzysty dla narzędzi zautomatyzowanych. Chodzi o to, by różne podmioty były w stanie czerpać z niego potrzebne informacje bez konieczności jakiejkolwiek adaptacji do jego formatu. Jest to zwykła standaryzacja i uproszczenie pracy. Takie działanie nie powoduje jednak bynajmniej, że plik projektowy staje się mało wygodny do obsługi dla człowieka. Wręcz przeciwnie, ponieważ jest to dobrze skonstruowana baza danych, a jak każdy przedsiębiorca wie, wygodna baza danych jest absolutnie konieczna dla odpowiedniego zarządzania wszystkimi procesami firmy obejmującymi manipulację produktami. Dlatego też na plik produktowy w pierwszej kolejności należy patrzeć po prostu jak na informację wewnętrzną stanowiącą usystematyzowanie zarządzania produktami we własnej firmie.

Funkcje pliku produktowego

Chociaż plik produktowy jest prezentowany jako narzędzie marketingowe, tak naprawdę ta funkcja jest jedynie wartością dodaną uzyskaną na drodze standaryzacji rozwiązań. Szalenie ważną funkcją dodaną, ale w żaden sposób nie ograniczającą podstawowej funkcjonalności tego narzędzia. Innymi słowy, plik produktowy będzie w pierwszej kolejności służył samej firmie na użytek wewnętrzny i można nawet zupełnie zrezygnować z jego wykorzystania w celach marketingowych, co jednak byłoby marnotrawstwem wielkiego potencjału.

Więcej informacji na stronie http://feedink.com/pl/

Podobne wpisy:

Bartosz

Zorientowany na wyniki księgowy/specjalista finansowy z ponad 10-letnim doświadczeniem w usługach finansowych, underwritingu i zarządzaniu obsługą klienta. Myśliciel strategiczny i koncepcyjny z umiejętnością maksymalizacji relacji z klientami poprzez wykorzystanie pozytywnych technik rozwiązywania problemów. Posiada udowodnione doświadczenie w usprawnianiu i wzmacnianiu operacji finansowo-księgowych w różnorodnych, globalnych organizacjach przy jednoczesnym zapewnieniu wysokiej jakości obsługi klienta.

Dodaj komentarz