Tak naprawdę każda agencja public relations stosuje swoje własne narzędzia, które sprawdzają się przez lata praktykowania. Istnieje jednak ogólny zarys tego jakimi narzędziami mogą się posługiwać ludzie pracujący w tej właśnie branży.

Narzędzia, które są najczęściej wykorzystywane w public relations

Do narzędzi najczęściej wykorzystywanych przez agencje public relations zalicza się przede wszystkim:

  • zarządzanie kryzysowe,
  • komunikację wewnętrzną zwaną wewnętrznym PR,
  • monitoring mediów (elektronicznych i tradycyjnych),
  • audyt komunikacyjny,
  • lobbing,
  • e-PR,
    • organizację eventów,
    • sponsoring,
    • media relations,
  • investor relations,
  • employer branding,
  • oraz identyfikację wizualną produktu, firmy czy usługi tzw. corporate identity.
  • relacje inwestorskie

Czy da się coś zauważyć

Dobra agencja pr działa w ten sposób, że tak naprawdę nie da się wychwycić narzędzi, które są przez nią stosowane jednak zdarzają się wyjątki.

Większość z nas idąc na eventy nawet nie zdaje sobie sprawy z tego, że jest to tak naprawdę chwyt marketingowy i nie jest to całkowicie darmowe przedsięwzięcie. Tak naprawdę każde działanie poszczególnej firmy ma jakiś cel. Niemniej najbardziej rzucającymi się działaniami public relations jest organizacja eventów, ponieważ ten rodzaj nazwijmy to imprez jest już dosyć popularny.

Popularny sponsoring

Bardzo popularne w naszym kraju są działania w zakresie sponsoringu. W działaniach takich najważniejsze jest tak naprawdę, aby logo lub znak firmowy był umieszczany w widocznym miejscu. Jest to o tyle korzystne dla osób, które decydują się na tego typu działania, że tym samym są one kojarzone z danym wydarzeniem. Często więc można się spotkać z tym, że największe marki świata angażują się w jakiejś akcje charytatywne lub na przykład decydują się na to, aby wspierać jakiś szczytny cel. Pozytywny wizerunek samej akcji najczęściej przenosi się na samego sponsora i na tym tak naprawdę polega sponsoring w public relations.

Najlepsi specjaliści

Najlepsi specjaliści są w stanie w prosty i łatwy sposób wykorzystać najprostsze narzędzia stosowane w przypadku PR. Ważne jest tylko, aby mieć pomysł na to w jaki sposób połączyć daną markę z określonym narzędziem. Przynosi to bardzo dobre końcowe efekty. Nic więc dziwnego, że o dobrego pracownika public relations tak naprawdę zabijają się same agencje. Doskonale zdają sobie sprawę z tego, że posiadanie w swoim zespole takiego człowieka jest dla nich bardzo korzystne.

Nie wszystko na raz

Warto pamiętać o tym, że tak naprawdę w public relations nie stosuje się nigdy wszystkich w/w narzędzi na raz. Agencje najczęściej mieszają ze sobą najwyżej dwa trzy narzędzia, aby upewnić się w jaki sposób będą one oddziaływać na społeczeństwo i ich stosunek do danej firmy czy też organizacji.

Bardzo niepewna branża

Trzeba pamiętać o tym, że public relations w połączeniu z marketingiem tak naprawdę jest bardzo niepewną branżą, bo tak naprawdę nikt z nas nie wie jaki będzie odbiór określonych działań przez społeczeństwo. Zawsze polega to więc na intuicyjnych działaniach.

Podobne wpisy:

Wojciech

Radca prawny w niszowej firmie prawniczej z siedzibą w Bydgoszczy. Specjalizuje się w prawie dotyczącym sportu, własności intelektualnej, mediów i technologii informatycznych. Reprezentuje sportowców, kluby i federacje oraz doradza w kwestiach regulacyjnych, w tym uznawania i egzekwowania nagród oraz zamrażania aktywów. Występuje jako doradca, współdoradca, ekspert oraz arbiter w licznych zagranicznych arbitrażach sportowych, dotyczących umów, dopingu oraz innych kwestii dyscyplinarnych i etycznych.

Dodaj komentarz