spices-569762_640W nowoczesnych sklepach naprawę niczego nie pozostawia się przypadkowi. To jaką muzykę usłyszy klient podczas zakupów, to jaką drogę pokona w celu znalezienia towarów które kupowane są najczęściej oraz to jakie dokładnie stojaki sklepowe na swojej drodze napotka jest dokładnie przemyślane oraz odpowiednio rozplanowane.

Specjaliści którzy zajmują się ustawianiem oraz projektowaniem tego typu elementów nie pozostawiają także przypadkowi tego, w jaki dokładnie sposób ustawione zostaną stojaki ekspozycyjne w miejscu chyba najistotniejszym a mianowicie tam, gdzie tworzyć będzie się kolejka sklepowa. Tutaj koncepcje są różne. W wielu sklepach to klienci sami wybierają kasy do których mogą się ustawiać, ale nie sposób oprzeć się wrażeniu że kolejki specjalnie są wydłużane, poprzez zapewnienie mniejszej niż potrzeba w danym momencie liczby kasjerów.

Różne koncepcje

Być może chodzi o to aby stojący w kolejkach klienci przy okazji oczekiwania na podliczenie koszyka dorzucili do niego coś jeszcze. Jednak spotkać można się z zupełnie inną koncepcją, której celem jest jak najszybsze rozładowanie kolejki i jak najszybsze obsłużenie osób, które będą w niej czekały, a mianowicie w sklepach klienci nie oczekują bezpośrednio przy kasie, sami też kasy nie wybierają, ale czekają w specjalnie do tego celu wyznaczonym miejscu przed kasami. Na ekranie wyświetlany jest numer aktualnie wolnej kasy, z której korzystać mogą klienci.

Ekspozytory idealnym rozwiązaniem dla klientów

Znakomite rozwiązanie dla samych klientów, którzy w kolejce tracą o wiele mniej czasu jak i dla handlowców, ale już z zupełnie innego powodu. Otóż w specjalnie wyznaczona strefa, w której staną klienci to idealne miejsce nie tylko do tego aby umieścić w nim ekspozytory, oczywiście zupełnie inne od tych, które klienci napotkają przy samej kasie, ale także telewizory, które umożliwiają wyświetlenie pełnej oferty reklamowej. Klienci, którzy czekają w takich kolejkach najprawdopodobniej zainteresują się wyświetlanymi na ekranach treściami, a być może jeszcze coś przy okazji kupią. Klient nie ma też wrażenia, że spędza w kolejce więcej czasu niż powinien.

Podobne wpisy:

Bartosz

Zorientowany na wyniki księgowy/specjalista finansowy z ponad 10-letnim doświadczeniem w usługach finansowych, underwritingu i zarządzaniu obsługą klienta. Myśliciel strategiczny i koncepcyjny z umiejętnością maksymalizacji relacji z klientami poprzez wykorzystanie pozytywnych technik rozwiązywania problemów. Posiada udowodnione doświadczenie w usprawnianiu i wzmacnianiu operacji finansowo-księgowych w różnorodnych, globalnych organizacjach przy jednoczesnym zapewnieniu wysokiej jakości obsługi klienta.

Dodaj komentarz