strawberries-828919_640Z pewnością większość z Was zdążyła zauważyć już, że ułożenie wszelkich towarów w wielkich supermarketach nie jest przypadkowe i istnieje pewna zależność. Nie trudno dostrzec, że na wysokości wzroku znajdują się najdroższe produkty, na których sklepy mogą zarobić najwięcej, gdyż mają wysoką marżę, natomiast na najniższych półkach są najtańsze substytuty owych produktów, na które decydują się najbiedniejsi klienci.

Jest to bardzo skuteczny chwyt, na który nabiera się większość klientów. Nie bez powodu również regały w supermarketach są tak długie. Jeżeli klient przechodzi wzdłuż kilkumetrowego regału to wzrasta szansa, że zauważy coś, co chciałby jeszcze kupić, mimo tego, iż nie znajduje się to na jego liście zakupów. Większość ludzi łapie się na tym i sięga na półkę po coś, czego tak w zasadzie nie potrzebuje. Również ekspozytory w sklepach, na których wystawiane są towary na promocji mają ważne zadanie, ponieważ przykuwają wzrok klientów.

Wpływ promocji na decyzje klientów

Zazwyczaj są one kolorowe, rzucające się w oczy, a przy nich zawsze znajduje się tabliczka z napisem promocja, która także sprawia, że ludzie kupują nawet niepotrzebne im rzeczy. Nie zastanawiają się nad tym, czy im się to przyda, ale myślą o tym, że mogą dany towar kupić taniej i bez wahania po niego sięgają. Ludzka psychika została dokładnie przebadana i osoby odpowiedzialne za marketing w sklepie doskonale zdają sobie z tego sprawę. Nie bez przypadku najpotrzebniejsze rzeczy, które kupuje niemal zawsze każdy klient znajdują się na dwóch krańcach hipermarketu.

Najczęściej kupowane produkty

Dwa najczęściej kupowane towary to woda i pieczywo i zazwyczaj są one maksymalnie od siebie oddalone. Działa to na tej samej zasadzie co długie regały, ponieważ klient musi przechodzić przez cały sklep, a przy okazji może zobaczyć coś, co jeszcze chciałby zakupić. Swoją rolę mają także stojaki ekspozycyjne przy kasach, na których zazwyczaj znajdują się tanie towary, których ceny są w granicach 10zł. Najczęściej są to batoniki, gumy, lody oraz lizaki. Klient czekając w kolejce zwraca uwagę na owe stojaki sklepowe i bardzo często coś z nich wybiera. Jeszcze częściej coś z nich kupuje jeżeli ma ze sobą dzieci, które uspokaja obietnicą zakupu batonika albo lizaka. Jak więc widać wszystko jest dokładnie przemyślane i nie jest przypadkiem, że wszystkie największe sklepy mają podobny układ

Podobne wpisy:

Bartosz

Zorientowany na wyniki księgowy/specjalista finansowy z ponad 10-letnim doświadczeniem w usługach finansowych, underwritingu i zarządzaniu obsługą klienta. Myśliciel strategiczny i koncepcyjny z umiejętnością maksymalizacji relacji z klientami poprzez wykorzystanie pozytywnych technik rozwiązywania problemów. Posiada udowodnione doświadczenie w usprawnianiu i wzmacnianiu operacji finansowo-księgowych w różnorodnych, globalnych organizacjach przy jednoczesnym zapewnieniu wysokiej jakości obsługi klienta.

Dodaj komentarz